"

Appel à communications

Stockhlm2

In 2019, we meet in Stockholm, Sweden for a colloquium on
"Rousseau and Aesthetic Experience: Art, Nature, Politics,"
6-9 June 2019, organized by Maria Gullstam & Dr Jennie Nell.

The colloquium will feature a staging of Rousseau's Pygmalion and Le Devin du village at Confidencen (Ulriksdal Palace Theater), Sweden's oldest rococo theater, a performance of some of Rousseau's songs, a botanical stroll in the park, and an eighteenth-century dinner.
The Keynote Speaker will be Martin Rueff, Professor and director of the Department of French Language and Literature at tyhe University of Geneva and President of the Société Jean-Jacques Rousseau.

Here's the Call for Papers. Deadline for submissions: 3 December 2018.
A longer version (English only) can be consulted here.
And here's an outline of the Colloquium schedule
, including the planned artisitc events

En 2019, nous nous rendons à Stockholm pour un colloque sur
"Rousseau et l'expérience de l'esthétique: art, nature, politique,"
6-9 juin, 2019 (organisatrices, Maria Gullstam & Jennie Nell).

Le programme du colloque comprend une représentation du Pygmalion et du Devin du village de Rousseau dans le théâtre rococo le plus ancien de Suède, le Confidencen, au château d'Ulriksdal, un récital de chansons de Rousseau, une promenade botanique avec déjeuner dans le parc du château, et un dîner à la manière du XVIIIème siècle.
La conférence d'ouverture sera donnée par Martin Rueff, Professeur et Directeur du département de langue et de littérature françaises à l'Université de Genève et président de la Société Jean-Jacques Rousseau.

Voici l'appel à communications. Dernier délai pour la réception des propositions fixé au 3 décembre 2018.
Une version plus longue de l'appel est disponible ici en anglais.
Voir ici le programme provisoire du colloque et des manifestations artisitiques.

Photo: Image Bank Sweden